RSS Feed

Aktualności

Spotkanie zastępu wędrowniczego- 1 październik będziemy ustalać,planować i debatować,ale również zagramy w sporo gier planszowych:)

Rajd do Obornik-14 października węźmiemy udział w grze miejskiej w Obornikach

Obóz Przerwanki 2011

11.07-30.07.2011 odbył się nasz drugi obóz jako VI SZDhiZ. Choć pogoda nas nie rozpieszczała,bawiliśmy się świetnie jako Spartanie,Ateńczycy bądź Grecy.Udało nam się popłynąć statkiem,zostaliśmy przeszkoleni przez WOPR,oprócz tego oczywiście braliśmy udział w wielu grach i zabawach. Wielkim wydarzeniem było wręczenie przez komendę szczepu proporców dla drużyn oraz plakietek szczepu,a także co jest już nasza tradycją rozdanie barw dla najlepszych. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i jedyne co nam pozostało to wspominać miniony obóz w naszej galerii do której zapraszamy serdecznie:)

Biwak Zalasewo

W dniach 17-19 odwiedziliśmy  Zalasewo. W biwaku udział wzieły 71 PDH oraz 26PDHm. Dla 26 PDHm był to ważny wyjazd,gdyż drużynowy Piotr Myszkowski przekazał drużynę w ręce Zacharego Glaesera.

LEDNICA ’11

Już  po raz trzeci nasz szczep wziął udział w Lednicy.Pełniliśmy służbę liturgiczno-reprezentacyjną. Do naszych zadań należało obstawienie wszystkich procesji ,które kroczyły drogą trzeciego tysiąclecia. Mamy nadzieję,że za rok również spotkamy się na Lednicy.Zapraszamy do oglądania zdjęć w galerii szczepu.

Wzięliśmy udział w WOŚPie i Sercu dla Lwowa

Lednica 2010

Kolejna Lednica za nami, choć upał dawał się we znaki, to instruktorzy naszego szczepu dzielnie pełnili służbę w patrolu liturgiczno-reprezentacyjnym. Choć jak to podczas służby, nie ma zbyt wiele czasu na oddychanie niezwykłą atmosferą tego spotkania, to tłum ludzi (80 tys.), kobiety z wyciągniętymi rękoma, czy mężczyźni klękający obok nich robił wrażenie zapierające dech w piersiach. Z utęsknieniem czekamy na służbę Ldenciką w 2011 roku.

I Zlot VI Szczepu

Nasz pierwszy zlot szczepu odbył sie w Imiołkach.Większość do bazy wyruszyła już w pt(28.05.10), aby ze spokojem poznać tereny i przgotować się do sobotnich gier.
Następnego dnia ok godz. 12:00 rozpoczęła się pierwsza gra. Każdy wcielił się w Cichociemnego
Spadochroniarza, musiał wyrobić sobie fałszywy dowód, przejść szkolenie strzeleckie,
w maskowaniu i radzeniu sobie w trudnych warunkach. Po  obiedzie rozpoczęła się kolejna gra
w której tym razem trzeba było namierzyć wroga unicestwić go i znaleźć tajemniczą rzecz.Okazało się, że wrogowie
byli doskonale zorganizowani i musieliśmy stoczyć dwie rundy walk. Jednak Cichociemni kolejny raz wykazali się
sprytem i odwagą, wygrywając tę grę. Po kolacji czekało nas nietypowe świecznisko, które zakończyło się oglądaniem filmu, który wprowadził nas w tematykę naszego sierpniowego obozu. Choć ilość uczestników mogła trochę zawieść, każdy wyjechał zmęczony, ale
bardzo zadowolony z biwaku.Mam nadzieję, że spotkamy się za rok w jeszcze większym gronie.

JOTT

Dziś o godzinie 10:00 apelem zakończyło się nasze wielki spotkanie na szlaku. Naszymi towarzyszami podroży była drużyna z Nowego Tomyśla „Buki”. Tegoroczne Jamboree było dużo atrakcyjniejsze od zeszłorocznego przede wszystkim w tym roku oprócz trasy pieszej organizatorzy zaproponowali nam trasę kajakową. My jednak wybraliśmy całodniowy marsz, który obfitował w wiele emocji i nie lada przeszkód. Na koniec czekały nas nie mniejsze atrakcje: zajęcia z samoobrony, promocja harcerstwa, larp, zajęcia linowe oraz zajęcia manualne. Jednak na JOTT najbardziej liczyła się niepowtarzalna atmosfera, której nie da się opisać, a zaledwie ćwierć jej możecie obejrzeć w galerii.

Służba w Warszawie

16.04.10 o godzinie 19:30 8 osób z naszego szczepu wyruszyła wraz
z Drużyna Reprezentacyjną Chorągwi Wielkopolskiej do Warszawy,
aby w sobotę (17.0410) pełnić służbę harcerską podczas Ceremonii Pogrzebowych
ofiar wypadku prezydenckiego samolotu TU-154M.

*25 ROCZNICA ŚMIERCI WIELKIEGO POLAKA

W dniach 15-17 marca 2010 roku odbyła się w Wadze Miejskiej w Poznaniu wystawa dorobku i pamiątek po pisarzu i podróżniku Arkadym Fiedlerze.W ciągu trzech dni zwiedzający mogli obejrzeć fotografie z podróży , zdjęcia związane z Dywizjonem 303, maszynę do pisania, która towarzyszyła podróżnikowi w wyprawach na Madagaskar i wiele innych cennych zabytków.
Zwieńczeniem całego wydarzenia było zorganizowane, trzeciego dnia spotkanie podczas którego, Marek i Arkady Radosław Fiedlerowie oraz słynni podróżnicy Elżbieta Dzikowska i Olgierd Budrewicz, a także Zygmunt Pniewski, który towarzyszył pisarzowi w podróży do Brazylii w 1967 roku, swoimi opowieściami, wspomnieniami i anegdotami przybliżali postać Arkadego Fiedlera.
VI Szczep miał zaszczyt pomóc przy wystawie, na początek pomogliśmy przy transporcie i rozstawieniu pamiątek, aby przez kolejne dni czuwać nad wystawą i zakończyć swoją pomoc 17 marca podczas konferencji.

* ZIMOWISKO Srebrna Góra 2010

5 dni spedzonych w genialnym miejscu i genialnym towarzystwie.
Zdobyliśmy 2 szczyty, zwiedziliśmy twierdzę DONJON, zjeżdżaliśmy na sankach oraz rozwikłaliśmy zagadkę generała.